لباس نوزادی سایز صفر

این سوال برای والدین و یا پدربزرگ، مادربزرگ‌هایی که در تدارک خرید سیسمونی برای مسافر کوچولویی که از راه خواهد رسید هستند پیش می‌آید. تصویر کنید با کلی ذوق و شوق، تعداد زیادی لباس نوزادی رنگارنگ و متنوع می‌خرید و بی‌صبرانه منتظرید آنها را بر تن نوزاد زیبایتان ببینید، اما هنوز کودک به ماه دوم نرسیده، متوجه می‌شوید چندین لباس نوزادی سایز صفر دارید که دیگر اندازه‌اش نیست!

البته اگر لباس‌های نوزادتان را از سایت کارترزلند خریداری کرده باشید، به راحتی می‌توانید آنهایی که دیگر سایز نوزادتان نیست، تعویض کنید، اما این خدمات در بسیاری از فروشگاه‌های دیگر وجود ندارد و شما ناچار خواهید بود لباس‌های کوچکی که روی دستتان مانده، به خانواده‌ای دیگر بدهید.

برگردیم به سوال‌مان که واقعاً چند دست لباس نوزادی سایز 0 قبل از تولد نوزاد باید بخریم؟ اصلاً سایز صفر چقدر با سایز یک تفاوت دارد؟ اگر نوزاد ریز و نارس داشته باشیم، آیا لباس نوزادی سایز صفر برایش اندازه خواهد بود؟

در این مطلب به این سوالات پاسخ خواهیم داد. علاوه‌بر این، از تفاوت سایزبندی برندهای خارجی خواهیم گفت و بهترین روش را برای انتخاب سایز لباس مناسب برای نوزادتان توضیح خواهیم داد.

لباس نوزادی سایز صفر برای کدام گروه سنی مناسب است؟

احتمالاً موقع خرید اینترنتی لباس نوزادی سایز صفر دیده‌اید که این سایز را برای گروه سنی از تولد تا 3 ماهگی معرفی کرده‌اند، اما باید توجه کنید که همه نوزادان در سه ماه ابتدای زندگی، هم‌اندازه نیستند و یک نوزاد یک ماهه می‌تواند آنقدر رشد سریعی داشته باشد که دیگر لباس سایز صفر برایش مناسب نباشد. بنابراین توجه به وزن و قد نوزاد، علاوه بر سن، ضروری است.

برای خرید لباس، به خصوص لباس برای نوزادی که متولد شده است، کارمان راحت است زیرا با داشتن اندازه قد و وزن او، می‌توانیم با مراجعه به جدول راهنمای سایزبندی هر برند، مناسب‌ترین سایز را خریداری کنیم. مشکل آنجاست که برای نوزاد متولدنشده چاره‌ای جز خرید لباس نوزادی سایز صفر نداریم. آن هم نه یک دست، بلکه به تعداد لازم.

لباس‌های نوزادی سایز صفر دخترانه و پسرانه، معمولاً به عنوان ست بیمارستانی شناخته می‌شوند. این ست‌ها مجموعه‌ای از چندین تکه لباس مانند بلوز، شلوار، سرهمی، کلاه، دستکش، بادی و… هستند که از لحظه تولد، در بیمارستان به تن نوزاد پوشانده می‌شوند و در هفته‌های ابتدایی زندگی او نیز کاربرد دارند.

ست بیمارستانی 7 تکه نوزاد کد 09

خرید لباس نوزادی سایز 00

اگر نوزاد شما زودتر از موعد متولد شود و اندازه بدنش خیلی کوچکتر از اندازه یک نوزاد معمولی باشد، نباید نگران لباسش باشید زیرا تولیدکنندگان لباس بچه‌ها فکر اینجا را هم کرده‌اند و لباس نوزادی سایز دو صفر (00) و حتی سه صفر (000) را در میان برخی از برندها می‌توانید بیابید.

تفاوت سایزبندی لباس نوزادی ایرانی با خارجی

در بازار پوشاک کودک، هر برند ممکن است استانداردهای متفاوتی برای سایز لباس‌هایش در نظر بگیرید. برندهای ایرانی معمولاً برای نوزادان از بدو تولد تا سه ماهگی اگر دارای وزن نرمال باشند، سایز صفر و برای نوزادان نارس با وزن پایینتر، سایز دو صفر دارند. تعداد اندکی از برندها ممکن است سایز سه صقر هم داشته باشند که این اندازه بسیار نادر است.

لباس نوزادی سایز دو صفر (00)از بدو تولد تا 3 ماهگی برای نوزادان نارس با وزن کم
لباس نوزادی سایز صفر (0)از بدو تولد تا 3 ماهگی برای نوزادان با وزن معمولی
لباس نوزادی سایز 1از 3 تا 6 ماهگی

لباس نوزادی سایز صفر برند کارترز

برند امریکایی کارترز، سایزبندی منحصربه‌فردی دارد که پشت یقه لباس حک شده است. هنگام خرید اینترنتی لباس نوزادی سایز صفر و حتی کوچکتر، لازم است با توجه به سن، قد و وزن نوزاد را بدانید و در جدول راهنمای هر محصول، سایز مناسب را انتخاب کنید

کارترز برای نوزادان نارس زیر 3.6 کیلوگرم، دو سایز NB و P رو عرضه کرده است. اگر نوزادتان هنگام تولد وزنی بین 2.2 تا 3.6 کیلوگرم دارد، سایز NB و اگر زیر 2.26 کیلوگرم وزن دارد، سایز P را باید تهیه کنید.

برای نوزادان با وزن طبیعی بالای 3.6 کیلوگرم، سایز لباس نوزادی صفر، معادل سایز 3 در گروه لباس‌های کارترز خواهد بود. لباس سایز 1 نوزادی که معادل سایز 6 کارترز است، برای کودکان 3 تا 6 ماهه که بین 5.7 تا 7.4 کیلو وزن دارند مناسب است.

بنابراین مشاهده می‌کنید که هنگام خرید لباس نوزاد، لازم است از وزن نوزاد باخبر باشید، اگر قرار است به عنوان هدیه، لباس نوزادی بخرید، لازم است وزن او را از والدینش بپرسید.

در تصویر زیر، جدول راهنمای سایز لباس‌های کارترز را می‌بینید.

چند دست لباس سایز صفر لازم است بخریم؟

بهترین پاسخ به این سوال این است که نباید در سیسمونی نوزاد، از این سایز لباس، به تعداد زیاد بخرید چون واقعاً میزان رشد نوزاد قابل پیش‌بینی نیست. در این خصوص به چند نکته توجه کنید:

  • خرید همه لباس‌های نوزاد را قبل از زایمان انجام ندهید تا بعداً با توجه به وزن و اندام کودک سایز مناسب‌تری بخرید.
  • چند دست لباس سایز صفر که می‌خرید، سعی کنید طوری انتخاب کنید که بتوانید اجزای آنها را با هم ست کنید و استایل‌های متفاوتی برای نوزادتان خلق کنید.
  • به کیفیت جنس لباس توجه کنید، این لباس‌ها قرار است زیاد شسته شوند و باید تا زمانی که اندازه نوزاد هستند، از کیفیت نیفتند.
  • اگر لباس برای ماه‌های آینده نوزاد می‌خواهید بخرید، یک سایز بزرگتر از آنچه پیش‌بینی می‌کنید بخرید. کوچک کردن لباس بزرگ، امکان‌پذیر است اما برعکس آن چاره‌ای جز بخشیدن لباس به کودک دیگر برایتان نخواهد گذاشت.
  • از فروشگاه‌هایی خرید کنید که شرایط تعویض در صورت استفاده نشدن لباس داشته باشند. در این صورت نگرانی بابت اندازه شدن یا نشدن لباس‌ها نخواهید داشت.
  • فرقی نمی‌کند لباس نوزادی پسرانه سایز صفر بخواهید یا لباس نوزادی دخترانه سایز صفر. جنس این لباس‌ها باید از نخ پنبه اعلا باشد تا از بدن حساس نوزاد شما مراقبت کند.

لباس نوزادی سایز صفر را چرا از کارترزلند بخریم؟

خرید اینترنتی لباس نوزادی سایز صفر همان‌طور که گفتیم خیلی ریسکی است. از این جهت که والدین هیچ چشم‌اندازی از میزان رشد نوزادشان در بدو تولد ندارند. بنابراین گارانتی کیفیت در کنار امکان تعویض مادام‌العمر، خدمات ارزشمندی است که فروشگاه اینرتنتی کارترزلند برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

شما می‌توانید لباس نوزادی پسرانه سایز صفر با لباس نوزادی دخترانه سایز صفر و تمامی لباس‌های فرزندتان را از بدو تولد تا دوسالگی، از این فروشگاه با خیال آسوده خریداری کنید. به خصوص بهره‌مندی از تخفیفات فصلی این فروشگاه، برای والدینی که به خرید با بهترین قیمت خارج از فصل معتقدند، فرصت بسیار ایده‌آلی است که بدون ترس از کوچک و بزرگ شدن لباس در آینده، خرید خود را انجام دهند.

شما بگوئید: آیا تا به حال تجربه خرید اضافی لباس نوزادی سایز صفر داشتید؟ با آنها چه کرده‌اید؟

مطالعه بیشتر:

دیدگاهتان را بنویسید