جنس لباس های کارترز

جنس پارچه لباس نوزادی

همانطور که میدانید پارچه ها انواع مختلفی دارند و در تولید لباس، انتخاب جنس و نوع پارچه از اهمیت بالایی برخوردار است. اکثر افراد در انتخاب پارچه از لحاظ نوع پارچه و کیفیت آن دچار حساسیت هستند. نکته قابل توجه دیگر آن است که برای هر نوع لباس باید از یک جنس پارچه استفاده کرد و متناسب با مدل لباس، جنس پارچه را انتخاب کرد.

هدف ما در این مقاله، آشنایی شما با سه نوع پارچه ی فوتر، دورس و تریکو می باشد.


جنس پارچه “فوتر” چیست؟

 

جنس پارچه

جنس پارچه

 

احتمالا میدانید که فوتر نوعی پارچه پشمی است. پارچه های پشمی انواع مختلفی دارند همانند: پارچه های آنگورا و موهر که از پوست خرگوش تهیه میشوند. از مزیت های پارچه های پشمی این است که عایق سرما هستند و از بدن انسان در برابر سرما محافظت میکنند. پارچه های فوتر با نام نمد نیز شناخته میشوند و معمولا از پشم گوسفند تهیه شده و ضخامت بالایی دارند.

فوتر نوعی بافت سنتی دارد و این نام را کشور فرانسه برای این نوع پارچه انتخاب کرده است. حدود ۸۰ درصد الیاف فوتر را پشم تشکیل میدهد و مناسب برای پوشاک زمستانه است.

شستن لباس شاید کار ساده ای به نظر برسد که خودمان یا هر یک از اعضای خانواده از طریق ماشین لباسشویی و یا خدمات خشک شویی آن را انجام میدهیم. اما باید به این مسئله توجه کرد که شستن لباس های حساس نیازمند دقت، توجه و رعایت برخی نکات است. توصیه ما برای شست و شوی این پارچه این است که به خشک شویی سپرده شود اما شما میتوانید با آب سرد و مایع مناسب برای این نوع پارچه، آن را شست و شو و نگهداری کنید.

قیمت این پارچه نسبت به سایر پارچه های پشمی موجود در بازار ارزان تر است. پارچه فوتر با ایجاد حرارت و فشار و رطوبت تهیه میشود و برای تهیه آن از پشم بهاره گوسفند استفاده میکنند. فوتر ساده، طرحدار و استریج از انواع دیگر پارچه فوتر می باشند.

جنس پارچه فوتر یکی از انواع پارچه هایی است که در محصولات برند کارترز استفاده شده است. کارترزلند عرضه کننده محصولات کارترز، سعی داشته با نظارت بر کیفیت بالای محصولات، رضایت شما را جلب کند. مدل هایی از سویشرت های بچگانه کارترز از جنس فوتر میباشد و سعی شده است با انتخاب این نوع پارچه، لباسی برای کودک شما طراحی شود که مناسب برای نوع پوست کودکتان باشد و هیچ گونه حساسیتی را برای پوست فرزند دلبندتان ایجاد نکند. پارچه فوتر خوب و با کیفیت پارچه ای است که در عین زیبایی و سبک بودن گرماژ پشم پارچه نیز بالا باشد و همچنین پارچه فوتر مرغوب با استفاده زیاد و شست و شو گوله گوله نمیشود و نیز با اتو کشیدن روی آن برق نمی افتد.


جنس پارچه دورس

لباس نوزاد

لباس نوزاد

 

دورس، نوعی پارچه ضخیم با ماشین های گرد باف است. پشت پارچه به صورت تارهای نخ و روی آن ضخیم است و نخ های نگهدارنده پشت پارچه از پنبه و روی آن از هر نوع نخی قابل بافت می باشد.

لباس هایی که از پارچه دورس تهیه میشوند، بیشتر برای پاییز و زمستان مورد استفاده قرار میگیرند. پارچه دورس نسبت به دیگر پارچه های نخی ضخیم تر و مقاوم تر است. از رایج ترین دورس ها در بازار میتوان به دورس دو نخ و دورس سه نخ اشاره کرد.ضخامت این پارچه برای شلوار، سوییشرت بچه گانه و مردانه مناسب است و همچنین برای تهیه لباس های گرم کن از آن استفاده میشود.

پارچه دورس از تنوع رنگی بالایی برخوردار است و همین ویژگی به شما این امکان را میدهد که در انتخاب رنگ گزینه های بیشتری را پیش رو داشته باشید و این پارچه را در رنگ های مختلف خریداری کنید. گلکسی نوعی دیگر از پارچه دورس میباشد. از پارچه دورس گلکسی با رنگ های روشن در تولید لباس کودک استفاده میشود.

اگر از مشتریان کارترزلند بوده باشید احتمالا میدانید که تعدادی از مدل های سوییشرت محصولات کارترز از جنس دورس بوده و میتوان گفت که بهترین نوع دورس در سوییشرت کارترز استفاده شده است. به همین دلیل، شما والدین گرامی میتوانید با اطمینان کامل این نوع لباس را برای کودک خود خریداری کنید.


پارچه تریکو چیست و در کجا استفاده میشود؟

 

تریکو جنس مرغوب پارچه های کارترز

 

تریکو از واژه انگلیسی tricot گرفته شده است.که به نوعی از بافت حلقوی گفته میشود. تریکو به دلیل ویژگی های مثبت مورد توجه بسیاری از فعالان پوشاک در ایران قرار گرفته است.

لباس های زیر و جوراب ها از این پارچه تولید میشوند و به همین دلیل تریکو مورد استفاده اکثر مردم قرار گرفته است. یکی از دلایل توجه تولیدکنندگان و فروشندگان به این نوع پارچه، گستردگی بازار تریکو میباشد. لباس های تریکو قیمت های مناسب تری نسبت به انواع دیگر لباس ها دارند و به همین علت اکثر قشرهای جامعه از این نوع پارچه استفاده میکنند.

جوراب بافی و تیشرت های چاپی از فعالیت های وابسته به تریکو میباشند که پیچیدگی کمتری نسبت به سایر حوزه های پوشاک مانند چرم دارند. در تهیه لباس های اسپرت و تی شرت مهم ترین پارچه معمولا پارچه تریکو میباشد. تنوع در پارچه های تریکو باعث شده است که کارخانه ها به تناسب نیاز بازار اقدام به تولید این پارچه کنند.

در پارچه های تریکو علاوه بر جنس نخ عواملی چون: نوع بافت، طرح چاپ، رنگ و عملیات تکمیل اعمال شده بر روی قیمت نهایی پارچه تاثیر میگذارد.

این جنس به دلیل انعطاف پذیر بودنش در سبد کالاهای لوکس قرار گرفته است.

تریکو نیز مانند سایرپارچه ها انواع مختلفی دارد که عبارت اند از: پلی استر، جودون، لاکرا، ملانژ و ویسکوز.

احتمالا همه شما از تورم و بالا رفتن قیمت پوشاک در بازار آگاه هستید و میدانید که لباس کودک نسبت به لباس بزرگسال قیمت بالاتری دارد. اما کارترزلند تا کنون موفق شده لباس های کودک با طراحی متفاوت و کیفیت عالی و با قیمت ارزان تر نسبت به اجناس موجود در بازار را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

همچنین برند کارترز سعی داشته برای عرضه محصولات خود، از این نوع پارچه های گفته شده برای کیفیت و کارایی بهتر استفاده کند و محصولاتی با کیفیت عالی برای لباس های کودک عرضه کند.

دیدگاهتان را بنویسید